lördag 2 december 2017

Nu Var Det Pynt Här I Mitt Hus


Nu har jag äntligen julpyntat! Hade egentligen tänkt få till det redan förra helgen eller tidigare i veckan, men det fanns liksom inte tid till det. Här ovan ser ni ett litet smakprov på härligheten. Dock har jag inte hunnit klä min lilla gran ännu, vilket borde ske nu under helgen, så jag väntar med full bildbomb tills dess. Tänk att december, allas vår julmånad, är kommen! Nu kan vi julfrossa så mycket vi vill utan att någon tror man är galen.

Julmusiken har gått varm hela veckan och särskilt igår medan jag gick runt och pyntade, strök juldukar och julgardiner och bara myste i allt julfejande. Här tipsade jag även om min julspellista på Spotify, apropå julmusik. Har även förberett ljusstaken inför första advent. Jag kör som vanligt på klassisk stil med röd ljusstake, mossa, lingon, flugsvampar och smala ljus. Är egentligen inte så jätteförtjust i blockljustrenden med siffror som varit så populär nu i flera år. Dels tycker jag det verkar så svårt att få till en snygg "trappa" med blockljus, särskilt om man som jag bara tänder på adventssöndagarna, och dels tycker jag siffror verkar lite överflödigt egentligen. Jag menar, som om man skulle man vara osäker på vilket ljus som ska tändas. ;) Men det är ju som sagt bara en smaksak. Finns säkert flera som tycker min stil är urtråkigt oföränderlig. Hur brukar ni göra med adventsljusstaken? Kör ni på någon ny trend, eller blir det helst något mer klassiskt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar