måndag 27 november 2017

Saffransbullar


Den här helgen har jag haft bakstuga. Jag hittade två paket saffran i skafferiet tidigare i höstas som jag helt hade glömt bort att jag hade och äntligen blev det av att baka. Först hade jag tänkt göra vanliga lussekatter, men sedan blev jag så sugen på att göra saffransbullar, alltså kanelbullar fast på lussebullsdeg, att det blev så i slutändan. Inte helt lätt att få till det med få arbetsytor i lägenheten, samt att jag inte äger tillräckligt med plåtar för en hel utbakning, men det gick ändå. Tur att plåtarna kallnar fort.


Finns det något godare än nybakta bullar? Jag tror nästan inte det. Supergoda blev de i alla fall. Nu är hela frysen fullproppad med hembakta saffransbullar. Vem behöver plats för mat när man har bullar, liksom. Adventsfikat är därmed fixat. Tänk att det bara är en vecka kvar till första advent! Helt sjukt. Kommer börja pynta de närmaste dagarna vilket ska bli så kul. Har ni börjat pynta eller hunnit baka ännu?

2 kommentarer:

  1. Åh vad gott med lussebullar, jag har inte hunnit baka det ännu men hoppas på att hinna till helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det gott med lussebullar! Lycka till med julbaket. :)

      Radera