tisdag 1 november 2016

Julspellista


Nu när första november är kommen, och årets första snö precis har fallit utanför fönstret, borde det vara högst acceptabelt att officiellt börja lyssna på julmusik. Oftast lyssnar jag på den julmusik som redan finns på min dator, men nu har jag även skapat en Spotifyspellista med alla mina julfavoriter, ifall någon skulle vara intresserad. En blandat kompott av traditionellt, gamla klassiker och populärmusik, svenskt som utländskt, med den gemensamma nämnaren att det är mina favoritversioner av just de jullåtarna. Det enda som stör mig med Spotify är att låtar ibland är felstavade, så "bereden" blev "bäreden". Men det är inte så mycket att göra åt. Ifall det är fler som vill dela med sig av sina julspellistor så vore det jättekul! Alltid upptäcker man nya låtar man inte hört förrut, eller versioner man inte hört förrut, som snabbt kanske blir storfavoriter.

Glad adventspyntmånad på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar