torsdag 12 november 2015

Det Tar Sig...


Se där, nu har min lokala matbutik här ute i obygden äntligen börjat få in lite julsaker. De brukar ha som en julavdelning precis innanför entrén varje år, men där är det än så länge gravlyktor och planteringsjord, så döm om min förvåning när jag plötsligt stötte på en liten juldisplay inne i själva butiken. Nu dröjer det nog inte länge förrän de tar fram alltihop. Inte för att jag kanske ska köpa något, men det är ju så mysigt att bara titta på härligheten och veta att det finns där skulle man bli lite julsugen.

Jag har inte varit inne i Umeå centrum på flera veckor, det blir bara vändor till universitetet och tillbaka, så jag har inte hunnit se om de fått upp någon julbelysning inne i stan ännu. Här ute är det bara blomsterbutiken som satt upp sin. Resten dyker nog upp till första advent skulle jag kunna tro.

Hur är det för er? Är julbelysning redan uppe i kommunerna där ni bor?

1 kommentar:

  1. Ingen julbelysning ännu, förutom hos vissa grannar som börjat på med utebelysningen. Här tänder de belysningen i stan först 28.11 i år. Ganska sent tycker jag.

    SvaraRadera